El Departament d'Educació de Catalunya ha presentat avui l'estratègia d'impuls a l'educació matemàtica, a través del projecte CreaMat del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE). Aquesta estratègia s'inscriu en el marc de la necessitat de millorar els resultats en la competència matemàtica, que han disminuït a causa de la pandèmia, segons el Departament va identificar en les últimes proves d'avaluació de competències bàsiques i en les proves PISA.
Així doncs, CreaMat, que s'iniciarà el proper curs, es posa al servei dels docents i els centres educatius, per ajudar-los a canviar les pràctiques d'aula, incorporant l'aprenentatge competencial de les matemàtiques. Ofereix un ampli ventall d'activitats de formació i recursos pedagògics per donar resposta personalitzada a cadascun dels centres interessats, en funció de les seves necessitats i de forma coordinada amb els serveis educatius, la Inspecció educativa i les associacions de docents de matemàtiques.
El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, que ha obert l'acte de presentació de CreaMat, ha reflexionat que "aquestes experiències han de servir per aprendre plegats del que s'està fent bé i, des de les evidències, escalar-ho a les aules del país", i ha destacat la importància d'acompanyar els docents amb les millors eines possibles.
El Departament té l'objectiu d'arribar a centenars de docents i centres. Concretament es crearan 24 xarxes de treball, anomenades Nodes, perquè docents de primària i secundària reflexionin plegats com impulsar l'educació matemàtica (400 docents i 150-200 centres), s'activaran 12 cursos ARAMAT (360 docents d'infantil i primària), es donarà continuïtat a 10 cursos de Dimensió matemàtica (300 docents de secundària) i s'activaran nous Cicles de conferències d'actualització científica i didàctica (500 docents de totes les etapes).