L'Ajuntament de Girona i el Girona FC han arribat a un acord de patrocini publicitari per tal de donar a conèixer la ciutat i contribuir a la difusió dels seus valors patrimonials, culturals i econòmics. La iniciativa s'ha impulsat ara aprofitant la visibilitat del club amb motiu de la seva històrica participació en la UEFA Champions League aquesta temporada 2024-2025 i que aquest dimecres viurà el seu primer partit a Montilivi davant del Feyenoord.
Una de les principals mesures de l'acord és l'impuls dels valors educatius, comunitaris i socials entre la ciutadania a través de l'esport. Per aconseguir-ho les institucions tenen intenció d'aprofitar l'impacte mediàtic del club sobre el conjunt de la ciutat i la seva rellevància, així com la participació d'alguns dels seus jugadores en les accions que es duguin a terme. També destaca el compromís per part del Girona FC de seguir potenciant l'ús social del català, de visibilitzar la realitat lingüística de Catalunya més enllà del país, i de continuar exercint la catalanitat allà on jugui.
En el marc de l'acord, es faran altres accions de caire més publicitari, com el muntatge d'un estand de l'Ajuntament en quatre Fan Zones per alguns dels partits de primera divisió de La Lliga. A més, al llarg de la temporada, es publicaran als diferents canals del club dues peces per difondre les accions conjuntes i quatre per a donar la benvinguda a l'afició de l'equip rival, destacant els punts d'interès de la ciutat, que comptaran amb el logotip de l'Ajuntament, a més de dos continguts audiovisuals amb la presència dels jugadors.
Com a estratègies de difusió i visibilitat, els dies de partit de Champions a l'estadi de Montilivi s'instal·larà una pancarta sobre el Girona FC al pont de les Peixeteries Velles i se substituirà la senyera de la plaça de Catalunya per una bandera de l'escut del Girona FC amb les quatre barres de fons. A més, es projectarà una imatge de benvinguda a la Catedral de Girona amb els escuts del Girona FC i l'equip rival. Unes accions que ja son visibles a la ciutat arran del partit de demà de Champions.
Aposta per l'esport base
D'altra banda, l'Ajuntament de Girona continuarà treballant per promoure l'esport. En aquest sentit, es realitzarà una aposta per l'esport base al mateix nivell que la presentada avui amb el Girona FC. Aquesta proposta es concretarà més endavant.
Nota: Us enviem, adjuntes, una fotografia de la bandera del Girona FC que s'ha instal·lat a la plaça de Catalunya i una imatge de l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar; la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis i Carreras; el tinent d'alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats Bartrina, i del regidor d'Esports i Joventut, Adam Bertran Martínez, a l'estadi de Montilivi al costat del president del Girona FC, Delfí Geli, i dels jugadors Ivan Martín i Arnau Martínez.