L'Anella Olímpica tanca un nou any amb xifres rècord. Durant el 2024, el Palau Sant Jordi, el Sant Jordi Club i l'Estadi Olímpic Lluís Companys han acollit prop de 2,2 milions de visitants i 172 esdeveniments, consolidant els bons resultats del 2023.
Per a la presidenta de BSM i primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, "un any més aquestes xifres demostren la capacitat d'atracció de l'Anella Olímpica dins els circuits musicals, esportius i d'entreteniment internacionals". Bonet ha posat en valor la contribució clau d'aquest equipament per consolidar Barcelona com una ciutat de referència on gaudir de l'experiència de la música en viu, així com d'altres esdeveniments de gran format: "La versatilitat de les instal·lacions de l'Anella Olímpica i l'expertesa acumulada en l'organització de grans esdeveniments fan d'aquest equipament municipal gestionat per BSM una parada indispensable de les grans gires nacionals i internacionals, de la mateixa manera que amb esdeveniments esportius i d'entreteniments de rellevància", ha reblat Bonet.
Per tipologia d'esdeveniment, els concerts continuen sent els actes més habituals de l'Anella Olímpica, representant gairebé el 60% de la seva programació. En total, s'hi han fet 99 concerts que han aplegat prop d'un milió d'espectadors.
Per espais, el Palau Sant Jordi és on més actes s'han fet, seguit del Sant Jordi Club. Junts concentren el 76% de la programació.
A més dels concerts, al llarg de l'any, l'Anella Olímpica ha acollit cites esportives com el Trial Indoor Barcelona o el Premier Padel; i altres esdeveniments d'entreteniment com Disney on Ice, Vine a l'Estadi o 48H Open House Barcelona, entre d'altres.
Sumant els concerts i la resta de la programació, per l'Anella Olímpica hi han passat més d'1,1 milions de visitants. Xifra d'experiències a la que cal afegir el públic dels 25 partits del FC Barcelona.
Una oferta musical i d'entreteniment variada i oberta a tots els públics
Les bones xifres de 2024 evidencien, un cop més, la capacitat d'adaptació de l'Anella Olímpica a les noves tendències musicals i d'entreteniment. Aquest esforç fa possible que, any rere any, l'Anella Olímpica sigui un espai de trobada per a públics diversos i de totes les edats.
Fruit d'aquesta versatilitat, i gràcies també a les aliances amb les principals promotores del sector, al llarg del 2024, han fet parada a l'Anella Olímpica les gires internacionals d'artistes com Pearl Jam, Bruce Springsteen, Aventura, Rammstein o Luis Miguel.
A nivell nacional, també han escollit els escenaris de l'Anella Olímpica artistes com Estopa, Morad, The Tyets, Bad Gyal, Saiko o Joan Dausà, entre molts d'altres.
Actualment, la mitjana d'edat del públic assistent als esdeveniments de l'Anella Olímpica és de 39 anys. Per origen, gairebé el 90% dels assistents resideixen a Catalunya, un 8% ve d'altres zones d'Espanya i el 5% restant prové d'altres països.
The Venue, el punt de trobada de la innovació en l'àmbit musical, esportiu i dels esdeveniments
El 2024 ha sigut també l'any de la incorporació de The Venue Barcelona a l'Anella Olímpica. El centre d'empreses innovadores dels sectors de la música, els esports i els grans esdeveniments impulsat per BSM en col·laboració amb Barcelona Activa i l'Institut Barcelona Esports (IBE) i amb seu a l'Estadi Olímpic.
La gestió de The Venue Barcelona està a càrrec d'una unió d'empreses que en els darrers anys han liderat projectes exitosos en àmbits com el disseny i impuls de centres d'innovació, la gestió de programes d'acceleració d'start-ups i el desenvolupament de solucions de màrqueting de resultats i branding per al posicionament d'empreses en fase de creixement.
Actualment, el centre compta amb 20 membres que representen a més de 450 empreses, consolidant-se com un referent en innovació pels sectors de la música, els esports i els esdeveniments.