La Policia Municipal de Girona augmentarà la plantilla amb tres agents més. D'aquesta manera, el cos policial passarà a tenir un total de 164 agents. A més, cal destacar que en els últims mesos s'han destinat les hores de 9 agents a fer tasques de carrer gràcies a una millora tecnològica i a diferents canvis interns en el servei. Tot aquest conjunt de millores han permès reforçar la policia de proximitat i garantir la seguretat i convivència. Alhora també es poden atendre millor les necessitats en matèria de seguretat dels veïns i veïnes.
"Apostar per una policia més ben dotada de recursos i més propera a les veïnes i veïns és un dels objectius que ens hem fixat en aquest mandat. Per això l'aposta que hem fet en el pressupost 2025, aprovat recentment, ens permet aquest augment d'agents alhora que diverses reestructuracions que milloren l'eficiència també alliberen hores dels agents per fer tasques de patrullatge al carrer. És un pas previ per desplegar la comissaria de Santa Eugènia", ha destacat la tinenta d'alcaldia i regidora de Gesitó de Recursos i Atenció a la Ciutadania i de Convivència i Seguretat, Sílvia Aliu Gifre.
En el pressupost del 2025 de l'Ajuntament de Girona es va establir l'augment de la Policia Municipal de Girona amb tres agents més. Per Junta de Govern Local s'ha aprovat de forma parcial l'oferta pública d'ocupació del consistori on s'inclou la plaça d'aquests nous agents. Està previst que en els propers mesos surti a concurs públic el procés selectiu per seleccionar les persones que ocuparan aquestes tres places noves. Un cop finalitzat el procediment, els tres agents seleccionats hauran d'anar a l'escola de policia durant 9 mesos. Es preveu que s'incorporin a la plantilla a l'estiu del 2026.

D'altra banda, fa uns mesos es van reforçar les tasques de prevenció i patrullatge de la Policia Municipal de Girona amb més hores dels agents destinades a fer patrullatge. Això va ser possible gràcies a diferents millores com és l'ús d'un dispositiu mòbil amb impressora individual que permet als agents imprimir les multes a l'instant i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic sancionador cada nit. Aquest sistema ha permès agilitzar el procés i poder dedicar més hores i agents a fer rondes a peu, en comptes de fer tasques administratives com era anar entrant totes les multes preses a mà al sistema informàtic.
Altres millores internes, com la contractació de seguretat privada per a l'entrada de l'edifici consistorial de l'Ajuntament de Girona i els acords laborals amb el cos policial, també han permès comptar amb més hores dels agents per fer rondes a peu per la ciutat.
Finalment, cal destacar que actualment la Policia Municipal de Girona compta amb tres agents en comissió de servei. Es tracta de policies que tenen la plaça a un altre cos, però que han sol·licitat treballar de forma temporal a Girona. Això permet cobrir places vacants i baixes de la plantilla. Actualment, s'està treballant per poder comptar amb un agent més en comissió de servei. D'aquesta manera, es comptaria amb quatre agents més.